Časté otázky a odpovědi

Mohu přijít na lekci Hot Yogy, i když nemám zkušenost s jógou či konkrétně s Hot Yogou?

Ano. Žádné zkušenosti nejsou vyžadovány. V našem studiu cvičíme ve velkém sále, kde jsou tři stupně pokročilosti. V první řadě vždy cvičí nejpokročilejší jogíni, ve druhé mírně pokročilí, ve třetí řadě začátečníci a nováčci. Díky tomuto systému lidé nejméně pokročilí vědí, jak pozice mají vypadat, jak se správně provádějí a tímto způsobem následují právě ty pokročilé. Je vždy důležité, aby se každý cítil dobře.

Mohu přijít (i poprvé) na jakoukoliv lekci Hot Yogy dle platného rozvrhu?

Ano. Kapacita našeho sálu Hot Yogy činí 40 lidí. Je tedy velká výhoda, že se můžete rozhodnout z minuty na minutu a přijít na jakoukoliv lekci dle rozvrhu. Nemáme žádné speciální lekce pro nováčky, a to díky výše zmíněnému systému cvičení (3 řady pokročilosti v jedné lekci).

Proč je dobré cvičit Hot Yogu v teple?

Hot Yogou se celé tělo daleko rychleji zahřeje a prokrví než v běžné lekci Yogy. Právě díky prohřátým svalům, kloubům a šlachám se zlepší pružnost celého těla a lépe danou jógovou pozici zacvičíte. Navíc tělo nebudete tak náchylné ke zranění.

Při pocení se navíc z těla odvádí škodlivé látky a čistí se pleť. Hot Yoga má silné detoxikační účinky, okysličuje celé tělo a urychluje pálení kalorií. Při vyšší teplotě se praktikování Yogy stává mnohem intenzivnějším zážitkem s hlubšími účinky na tělo i psychiku.

Jaký pozitivní vliv na moje zdraví mohu očekávat při cvičení Hot Yogy?

Při cvičení Hot Yogy dochází k pročištění lymfatického systému, ke stimulaci endokrinních žláz, zlepšení krevního oběhu a posílení kapacity plic a srdeční činnosti. Hot Yogou krásně posílíte imunitní systém a dostanete se do psychické pohody. Hot Yoga je také výborný nástroj vedoucí ke zlepšení fyzické kondice, pokud hodně sportujete.

Mohu cvičením Hot Yogy zhubnout?

Ano. Hot Yoga podporuje pálení tuků a kalorií, tudíž během jedné lekce Hot Yogy můžete spálit až 1 200 kalorií. Samozřejmě vždy záleží na jedinci, jeho zdravotním stavu a časté praxi. Obecně však Hot Yoga stabilizuje hormonální systém, a tak se sníží chuť k jídlu či se úplně změní chuťové buňky. Hot Yogou krásně zformujeme postavu a nabereme svalovou hmotu.

Při jakých zdravotních potížích se doporučuje cvičit Hot Yogu?

Když máte nadváhu, psychickou nepohodu a stresové vypětí, trpíte bolestmi hlavy či migrénami, jste celkově unavení, vyčerpaní, bez energie, potřebujete posílit zádové svaly a zmírnit bolest zad, potřebujete zlepšit fyzickou kondici, máte dlouhodobé zranění, máte problémy s bolavými klouby nebo máte problémy s křečovými žilami.

Při jakých zdravotních obtížích se Hot Yoga naopak nedoporučuje?

Pokud máte vysoký krevní tlak, závažné srdeční problémy či zánět v těle, vyvarujte se cvičení Hot Yogy.

Jak často bych měl(a) cvičit Hot Yogu?

Jógu můžete cvičit každý den. Návštěva Hot Yogy je docela časově náročná, proto doporučujeme ji cvičit alespoň 3× týdně pro dosažení viditelných výsledků.

Mohu cvičit Hot Yogu během těhotenství?

Cvičit během těhotenství doporučujeme pouze v případě, že maminky cvičily Hot Yogu již v minulosti, před otěhotněním. Cvičení Hot Yogy doporučujeme až po ukončení prvního trimestru těhotenství. Maminky, které zkušenost s Hot Yogou vůbec nemají, mohou začít cvičit Hot Yogu až po ukončení šestinedělí. Pokud přijdete cvičit po ukončení prvního trimestru, prosím, telefonicky či e-mailem dejte vědět předem lektorům, aby pro Vás nachystali speciální těhotenskou sérii.

Mohu cvičit Hot Yogu během kojení?

Ano. Cvičení Hot Yogy kvalitu mléka nijak neovlivní. Prosím, dbejte však velkého přísunu tekutin před lekcí. V případě nepříjemného pocitu při provádění pozic na břiše Vám lektorka ukáže modifikace pozic. V tomto případě lze cvičit těhotenskou sérii.

Je v pořádku, když se v lekci někdy cítím malátný(á) s bolavým žaludkem?

Každému z nás se někdy stane, že nám lekce prostě nesedne. Je řada faktorů, které mohou zapříčinit nepříjemný zážitek z lekce Hot Yogy. V první řadě se jedná o dehydrataci. Během dne je potřeba vypít větší množství tekutin, ale samozřejmě ne hned před lekcí, aby Vás voda netlačila v žaludku. Doporučujeme pít především vodu s obsahem magnesia a elektrolytů, ovocné či zeleninové šťávy. Vyvarujte se pití kávy a alkoholu před lekcí. Během lekce není dobré pít příliš, proto zkuste vydržet až do skončení lekce a hned poté se zavodněte, aby se tělo opět hydratovalo. Další příčinou je velké množství jídla, především těžkého, které sníte chvíli před lekcí. Zkuste sníst velké jídlo 2-3 hodiny před lekcí Hot Yogy. Další příčinou mohou být toxiny usazené v těle, které se uvolňují během cvičení spolu s potem a mohou být zdrojem nepříjemných pocitů do doby, než zcela odejdou z těla.

Neomrzí mě sestava 26 pozic a 2 dechových cvičení při častém cvičení?

Určitě neomrzí. Praktikovaná sestava je sice vždy stejná, ale pokaždé se cítíme jinak, a proto se nám ne vždy podaří celou lekci zacvičit stejně. Vždy záleží na tom, jak se celkově cítíme, jak dobře jsme se vyspali a kolik tekutiny jsme během dne vypili. Každý den je jiný a to se odrazí i na výkonu v lekci Hot Yogy.

Vždy máme jiné možnosti a rozsah, a to celé se pak projeví na výkonu. Velkou výhodou je právě to, že vždy víte, jaké pozice Vás čekají. Hot Yoga Vám dá řád, disciplínu a naučí Vás trpělivosti. Naučíte se trávit čas sám se sebou, dokonale se naučíte pracovat se svými pocity, emocemi, myšlenkami a především poznáte své fyzické tělo.

Je cvičení Hot Yogy náročné?

První lekce Hot Yogy je vždy pro každého náročná, obzvláště v případě, že nemáte vůbec žádnou zkušenost s jógou. Může se stát, že Vám první lekce vůbec nesedne a bude se Vám zdát velmi náročná. Dejte tomu čas. Uvidíte, že po čase se budete cítit jako znovuzrozeni. Každé cvičení je o praxi. Zkuste i po první třeba nepříjemné lekci Hot Yogy přijít co nejdříve znovu, abyste si vypěstovali zvyk, a uvidíte, že postupně se pro Vás Hot Yoga stane příjemnou a zdravou závislostí.

Hot Yoga videa

Pro spuštění klikněte na dané video